Нова Українська школа

Коротке, зрозуміле, вичерпне і яскраве пояснення для батьків першокласників про Нову українську школу — вчителю на замітку. Нова українська школа— це назва реформи загальної середньої освіти, яку зараз реалізовує Міністерство освіти і науки спільно з сотнями вчителів і управлінців з освіти по всій Україні. Нова українська школа— це освіта нових сенсів, дитиноцентризму і поваги до кожної людини.

НУШ — це цікава, практикоорієнтована, безпечна і дружня до дитини школа. А для батьків вона — відкрита, чесна і націлена на співпрацю. Так охарактеризовано нову школі в яскравому буклеті«Для батьків першокласників про Нову українську школу».

Навчання в НУШ Головна ідея Нової української школи— компетентнісне навчання.

Це означає, що учні не просто набуватимуть знань, а вчитимуться використовувати їх на практиці й опановуватимуть навички. Компетентність— це динамічна комбінація знань, умінь, навичок, способів мислення, поглядів, цінностей, інших особистих якостей, що визначає здатність особи успішно соціалізуватися, провадити професійну та/або подальшу навчальну діяльність.

Тобто формується ядро знань, на яке накладатимуться уміння, як користуватися цими знаннями, цінності та навички, що знадобляться випускникам української школи в професійному та приватному житті. Для реалізації цієї ідеї розроблено нові стандарти освіти та освітні програми, зокрема: Державний стандарт початкової освіти Типові освітні програми.

Передбачити, у якому світі житимуть наші діти, складно, адже він швидко змінюється.Проте упевнено можна сказати, що в майбутньому потрібно буде вміти працювати в команді і співпрацювати. Тому значну частину навчального часу в НУШ присвячено роботі в групі. Причому школярі не просто разом розв’язуватимуть, наприклад, математичні приклади, а робитимуть проекти і спільно шукатимуть рішення проблем.

У швидкозмінному світі потрібно не відставати, а отже— уміти самостійно навчатися. Саме тому навчання в НУШ побудоване на дослідженнях: дитина самостійно шукатиме відповіді на запитання, осмислюватиме вивчене, а вчитель допомагатиме їй у цьому. Тому в НУШ діти часто навчатимуться, граючись.

Діти опановуватимуть той самий навчальний матеріал, але в інший спосіб. А вчителю не потрібно буде більшість часу розповідати щось класу, стоячи біля дошки. Через гру (тобто моделювання ситуацій із додаванням руху, гумору й творчих завдань) учні зможуть дізнатись набагато більше.

Людина з розвиненим емоційним інтелектом розуміє власні емоції, керує ними й дослухається до відчуттів інших. Навчання цьому— одне з важливих завдань нової школи. Дітям пропонуватимуть: висловлювати свої почуття і думки слухати один одного не робити іншим людям того, що їм неприємно тощо.

Цьому навчатимуть під час ранкового кола— щоденної зустрічі, коли діти обговорюватимуть свій емоційний стан, власні думки, актуальні питання класного і шкільного життя, або ж просто говоритимуть на цікаві їм теми.

У реальному світі немає мононаукових процесів— кожен пов’язаний з різними науками.Аби діти розуміли взаємозв’язки й мали цілісну картинку світу, у початковій школі запропоновано інтегрувати (об’єднувати) предмети. Наприклад, рослини вивчатимуть не лише з точки зору ботаніки , а й додаватимуть до цієї теми знання з географії, екології, математики, хімії, мови й літератури.

Оцінювання в НУШ спонукальне, а не каральне оцінювання. Тобто вчитель за допомогою оцінки: фіксує, на якому рівні перебуває дитина показує ціль, до якої має прямувати дитина.Тому в першому і другому класах не буде балів— замість них запропоноване вербальне оцінювання. Мета— оцінити поступ кожної дитини, а не її відповідність певному еталону.

Кожна дитина:отримуватиме винагороду за свої старання, розуміючи, що робить успіхи матиме портфоліо особистих досягнень— добірку всіх поробок і творів, які вона виконувала на уроках

Право на помилку Помилка— це складова пізнання й дослідження.Тому в НУШ не каратимуть за помилки, а спонукатимуть дитину самостійно їх виправити.Відсутність страху помилки— запорука того, що дитина залишатиметься вмотивованою, навіть якщо їй щось не вдаватиметься.

Нове освітнє середовище НУШ. На нове освітнє середовище виділено спеціальну субвенцію. Серед обладнання класів: парти-трансформери, які можна легко пересунути для роботи в групах нова навчальна техніка та розвивальні ігри. Традиційні «класні куточки» на стінах класів мають замінити, наприклад: поробки, виконані спільно з дітьми матеріали, що спонукають дитину до роздумів— цікаві запитання, головоломки тощо. Разом з паперовими підручниками учні отримають електронні— тож не доведеться носити важкі книжки.

Інклюзивне навчання НУШ—це школа, доступна для всіх. Тому двері всіх шкіл розкриваються перед дітьми з особливими освітніми потребами. Чимало цих дітей почнуть навчання у звичайних класах та разом з усіма вчитимуться читати, писати, дружити й працювати в команді. Аби допомогти вчителеві, у таких класах працюватимуть асистенти.

Новий учитель. Учитель перестав бути єдиним джерелом знань, а отже він опановує нову роль: з ретранслятора має перетворитися на помічника, ментора дитини, який супроводжує її у процесі пізнання й досліджує світ разом із нею.Учитель і дитина— це партнери, тому рішення щодо роботи на уроці вони приймають спільно. Своїм запитанням дитина може спрямувати урок, а правила поведінки в школі та за її межами вчителі й учні

Педагогіка партнерства. Батьки разом з учителями та адміністрацією школи мають спільну мету— щаслива і успішна дитина. Тому стосунки між цими трьома категоріями побудовані насамперед на співпраці, взаєморозумінні й бажанні разом іти до мети. У НУШ відмовляються від традиції публічного обговорення успішності учнів на батьківських зборах.

Навчальні результати— тема індивідуальних консультацій з батьками, а на загальних зборах розглядають важливі для класу і школи питання.

Нова українська школа працюватиме прозоро— тому: щорічно публікує звіти про отримані та використані кошти дослухається до думки батьків і завжди прагне працювати з ними спільно не має права примусово збирати гроші з батьків.

Кiлькiсть переглядiв: 503

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.